Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (12)

Hogeschool Gent (9)

UAntwerpen (9)

UCLL (9)

AP (8)

KU Leuven (8)

Odisee (8)

PXL (8)

Thomas More Kempen (7)

KDG (6)

More...

Resource type

book (12)


Language

Dutch (12)


Year
From To Submit

2000 (12)

Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Hoe schrijf ik een werkstuk of scriptie
Author:
ISBN: 9051898401 Year: 2000 Publisher: Utrecht Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

1. De probleemstelling 2. Het theoretisch kader 3. Het onderzoek 4. Het schrijven 5. De afwerking 6. Beoordeling van werkstuk of scriptie


Book
Een maat voor niets : zin en onzin van een universitaire voorselectie
Authors: ---
ISBN: 9054872608 Year: 2000 Publisher: Brussel VUB-Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De invoering van een toelatingsproef voor studenten geneeskunde en tandheelkunde zette de selectieve toegang van de universiteiten weer op de maatschappelijke agenda. Het invoeren van een algemene selectieproef voor alle studenten kwam ter sprake. Het zette het Centrum voor Vrouwenstudies aan de VUB ertoe aan een gangbare selectieproef uit te testen bij een duizendtal studenten. Uit dit onderzoek blijkt duidelijk dat men haar geen spectaculaire verhoging van de slaagcijfers mag verwachten. Wel blijkt dat zowel bij de slaagkansen voor de selectieproef als bij de resultaten aan het einde van het academiejaar genderspecifieke en sociale aspecten een rol spelen.


Book
Studeerproblemen
Author:
ISBN: 9001793339 Year: 2000 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff


Book
Toetsing in probleemgestuurd onderwijs
Authors: ---
ISBN: 9001905447 Year: 2000 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Probleemgestuurd onderwijs vereist voor toetsing een andere dan de traditionele aanpak. Deze uitgave geeft inzicht in de wijze waarop toetsing in probleemgestuurd onderwijs kan worden aangepakt. Het bevat een overzicht van de huidige inzichten uit wetenschappelijk onderzoek en gaat in op de ontwikkelingen op het gebied van nieuwe toetsvormen. Ook geven de auteurs een aantal adviezen voor de opzet van een toetsprogramma. Toetsing in probleemgestuurd onderwijs biedt nuttige informatie voor een ieder die zich verder in de toetsproblematiek wil verdiepen. 1. PGO en toetsing; 2. Kenmerken van PGO; 3. Ontwikkeling in toetsvormen; 4. Voorbeelden van toetsvormen; 5. Toetsing als integraal programma; 6. Naar een ideaal toetsprogramma; 7. Vijf basisvragen


Book
Duaal onderwijs : uitdagingen en valkuilen
Author:
ISBN: 9001197310 Year: 2000 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Duaal onderwijs biedt een uitdaging voor onderwijsinstellingen, het bedrijfsleven en studenten. Ingebed in een wettelijk kader lijkt duaal leren een hoge vlucht te nemen. Het bedrijfsleven heeft het onderwijs (her-)ontdekt als het gaat om vormgeven en leerroutes in uiteenlopende arrangementen. Kennis van en ervaring met het opzetten van duale leerwegen staan echter nog in de kinderschoenen. Deze uitgave neemt de diverse aspecten van het dualiseringsproces en de benodigde flexibilisering van opleidingen praktisch, maar ook kritisch onder de loep.


Book
Vlaanderen aantrekkelijk : resultaat internetenquête bij buitenlandse jongeren
Author:
ISBN: 9080513326 Year: 2000 Publisher: Brussel VLHORA

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een internetenquête bij buitenlandse jongeren over hun Vlaamse studie- en stage-ervaringen ; een confrontatie met multiculturele ontmoetingen en wat eruit te leren valt om Vlaanderen aantrekkelijker te maken.


Book
Assessment en development centers voor studenten
Authors: --- ---
ISBN: 9001305253 Year: 2000 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek biedt docenten praktische aanbevelingen voor het ontwikkelen, uitvoeren en evalueren van ADC's. Het ADC kan worden toegepast bij allerlei beslissingen in het studietraject. Te denken valt aan: selectie, erkenning van elders verworven competenties, studieloopbaanbegeleiding, flexibele studieroutes en vaardigheidsbeoordeling. De doelgroep bestaat primair uit studenten, maar ook voor docenten en het werkveld heeft de ADC methodiek veel te bieden.


Book
Examinatoren en examinandi: wie buist wie? : een pedagogische, juridische en menselijke leidraad bij het examineren in het hoger onderwijs
Authors: --- --- ---
ISBN: 9033445506 Year: 2000 Volume: 2,1 Publisher: Leuven/Leusden Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het afleggen, afnemen en beoordelen van examens en stages zorgt meer dan eens voor controversen tussen student, docent, ombudsman/vrouw en directie. Dit Cahier belicht deze problematiek op een pedagogische, juridische en menselijke manier. Het is een praktische leidraad, in vraagvorm geschreven.

Keywords

Evaluatietechnieken --- Lerarenopleiding --- Onderwijs. --- Algemeen. --- Didactics --- education --- evaluation --- examinations [documents] --- higher education --- School management --- Higher education --- examens --- HO (hoger onderwijs) --- Didactic evaluation --- organisatie --- ombudsdiensten --- Evaluatietechnieken ; hoger onderwijs --- Didactische evaluatie --- Onderwijsorganisatie --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- hoger onderwijs --- Evaluatietechnieken: hoger onderwijs --- Examens: hoger onderwijs --- recht --- student --- 371.27 --- C6 --- Vlaanderen --- examens (x) --- hoger onderwijs buiten de universiteit (x) --- #A0105A --- 725 Onderwijsrecht --- 780 Hoger onderwijs --- #KVHA:Examineren; hoger onderwijs --- #KVHB:Examineren --- #KVHB:Hoger onderwijs --- 371.2 --- 371.25 --- 378 --- 373 --- Willy Meeus, Hilde Stroobants, Christel Van Haecke en Herman Willems --- beroepsprocedures --- deliberaties --- didactiek --- evaluatie --- examencommissies --- lerarenopleiding --- ombudsman --- onderwijs --- pedagogie --- 454.4 --- Hoger onderwijs: examens --- onderwijsbeleid --- 378(05) --- 378.1 --- 489.5 --- 489.54 --- Examens --- Hoger onderwijs --- delibereren --- een pedagogische, juridische en menselijke leidraad bij het examineren in het hoger onderwijs --- examen --- examencommissie --- examineren --- hogescholen --- ombudsfunctie --- Beroepsprocedure --- Deliberatie --- Examen --- Examencommissie --- Examenreglement --- Examentransparantie --- Examineren --- Ombudsman --- Onderwijs --- hoger onderwijs : examineren (ler) --- 371.26 --- Beroepsprocedures --- Deliberaties --- Evaluaties --- Ombudsdienst --- Reglementen --- 489.53 --- Evaluatie --- Hoger onderwijs; Vlaanderen --- 371.27 Examens. Schriftelijke examens. Gestandaardiseerde proefwerken. Multiple choice. Objectieve studietoetsen. Studietoetsen. Examenvrees --- Examens. Schriftelijke examens. Gestandaardiseerde proefwerken. Multiple choice. Objectieve studietoetsen. Studietoetsen. Examenvrees --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- 371.21 --- 493.8 --- organisatie van het hoger onderwijs --- Studie en studieresultaten --- Examens (hoger onderwijs) --- Leren --- Studiebegeleiding --- Tests (geneeskunde) --- Test (geneeskunde)


Book
Leren (en) doceren in het hoger onderwijs
Authors: --- --- ---
ISBN: 9051894880 Year: 2000 Publisher: Utrecht Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De dagelijks praktijk van de docent staat centraal in dit boek. In 5 thema's worden een aantal didactische grondbeginselen behandeld : het leren van de student en het bedenken, vormgeven, uitvoeren en evalueren van onderwijs.

Keywords

Hoger onderwijs --- Studievaardigheden --- Didactiek. --- Hoger onderwijs. --- Teacher education. Teacher's profession --- HO (hoger onderwijs) --- Didactics of higher education --- Educational psychology --- lesgeven --- didactiek --- Hoger onderwijs ; didactiek --- Leraren ; hoger onderwijs ; opleidingen --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- #SBIB:316.334.1O400 --- #SBIB:37H0 --- hoger onderwijs --- leerprocessen --- 489.4 --- didactisch materiaal --- doceren --- evaluatie --- instructie --- leerdoelen --- leerinhouden --- leren --- toetsen --- Leer- en onderwijsgedrag: algemeen --- Pedagogie --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Nederland --- 454 --- Didactische werkvormen --- Doceren --- Evaluatie --- Instructies --- Leerdoelen --- Leerinhouden --- Leren --- Toetsen --- didactisch proces --- onderwijs --- 378.6 --- Didactisch proces (leerproces) --- hoger onderwijs : doceren (ler) --- 37.02 --- Didactiek : hoger onderwijs --- leerkracht --- leermethoden --- leermiddelen --- leerplanontwikkeling --- student --- zelfstudie --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- Didactiek; algemeen --- Didactiek --- 371.3 --- 378 --- 371.21 --- studievaardigheden --- hoorcolleges --- evaluatietechnieken --- Onderwijsmethoden --- Onderwijs --- Leermethoden --- Lessen --- Lerarenopleiding --- Studeren --- Evaluatie (Beoordeling) --- Instructie --- Leermiddelen --- Leerprocessen --- Leerstijlen --- Leraren --- Lesgeven --- Onderwijsmedia --- Didactiek (didactische werkvormen) --- (zie ook: Schoolrapporten) --- Onderwijsmethode --- Leermethode --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport

Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by