Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
1. De probleemstelling 2. Het theoretisch kader 3. Het onderzoek 4. Het schrijven 5. De afwerking 6. Beoordeling van werkstuk of scriptie
Eindwerken. --- eindwerken schrijven --- Science --- Higher education --- 001.81 --- 001.81 Techniek van de intellectuele arbeid --- Techniek van de intellectuele arbeid --- Scripties --- Schrijven --- Rapporteren --- Scriptie
Choose an application
De invoering van een toelatingsproef voor studenten geneeskunde en tandheelkunde zette de selectieve toegang van de universiteiten weer op de maatschappelijke agenda. Het invoeren van een algemene selectieproef voor alle studenten kwam ter sprake. Het zette het Centrum voor Vrouwenstudies aan de VUB ertoe aan een gangbare selectieproef uit te testen bij een duizendtal studenten. Uit dit onderzoek blijkt duidelijk dat men haar geen spectaculaire verhoging van de slaagcijfers mag verwachten. Wel blijkt dat zowel bij de slaagkansen voor de selectieproef als bij de resultaten aan het einde van het academiejaar genderspecifieke en sociale aspecten een rol spelen.
Lerarenopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- algemeen. --- onderwijsbeleid. --- Didactic evaluation --- Higher education --- Flanders --- Belgium --- 378 <493> --- #A0103A --- 781 Universitair onderwijs --- Hoger onderwijs --- Universiteiten --- Inspraak --- Personeelsselectie --- Universiteit --- Algemeen. --- Onderwijsbeleid. --- Gender --- Participation --- Social class --- Students --- Choice of study --- Book
Choose an application
Study methods --- studieproblemen --- Higher education --- Personality development --- Pupil counseling. Pupil guidance --- studiemotivatie --- studiemethodiek --- studiekeuzes --- studiehouding --- studeren --- faalangst --- schrijven --- scripties --- Studiebegeleiding --- Psychologie --- Diagnose --- Therapie --- Hoger onderwijs --- Preventie --- Studentenbegeleiding --- hoger onderwijs --- studiebegeleiding --- 489.52 --- hoger onderwijs - studiebegeleiding --- Man --- Volwassene
Choose an application
Probleemgestuurd onderwijs vereist voor toetsing een andere dan de traditionele aanpak. Deze uitgave geeft inzicht in de wijze waarop toetsing in probleemgestuurd onderwijs kan worden aangepakt. Het bevat een overzicht van de huidige inzichten uit wetenschappelijk onderzoek en gaat in op de ontwikkelingen op het gebied van nieuwe toetsvormen. Ook geven de auteurs een aantal adviezen voor de opzet van een toetsprogramma. Toetsing in probleemgestuurd onderwijs biedt nuttige informatie voor een ieder die zich verder in de toetsproblematiek wil verdiepen. 1. PGO en toetsing; 2. Kenmerken van PGO; 3. Ontwikkeling in toetsvormen; 4. Voorbeelden van toetsvormen; 5. Toetsing als integraal programma; 6. Naar een ideaal toetsprogramma; 7. Vijf basisvragen
Evaluatietechnieken --- Probleemgestuurd leren. --- Onderwijs. --- evaluatie (onderwijs) --- examens --- HO (hoger onderwijs) --- Didactic evaluation --- Didactics of higher education --- PGO (probleemgestuurd onderwijs) --- Research on teaching --- Higher education --- Hoger onderwijs ; didactiek --- Probleemgestuurd onderwijs --- probleemgestuurd onderwijs --- toetsen --- 489 --- 489.4 --- 489.54 --- Evaluatie --- Hoger onderwijs --- Toetsing --- evaluatie --- hoger onderwijs --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- toetsvormen --- 371.26 --- 371.39 --- Examens --- Hoger onderwijs: probleemgestuurd onderwijs --- Hoger onderwijs; algemeen --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Examens (hoger onderwijs) --- 378 --- 371.3 --- 371.21 --- studietoetsing --- Probleemgestuurd leren --- Toetsen --- Toets
Choose an application
Duaal onderwijs biedt een uitdaging voor onderwijsinstellingen, het bedrijfsleven en studenten. Ingebed in een wettelijk kader lijkt duaal leren een hoge vlucht te nemen. Het bedrijfsleven heeft het onderwijs (her-)ontdekt als het gaat om vormgeven en leerroutes in uiteenlopende arrangementen. Kennis van en ervaring met het opzetten van duale leerwegen staan echter nog in de kinderschoenen. Deze uitgave neemt de diverse aspecten van het dualiseringsproces en de benodigde flexibilisering van opleidingen praktisch, maar ook kritisch onder de loep.
Pedagogiek en onderwijskunde --- Onderwijsbeleid. --- HO (hoger onderwijs) --- praktijkleren --- Didactics of higher education --- stages --- didactiek --- Higher education --- duaal onderwijs --- hoger onderwijs --- Duaal onderwijs --- Dualisering --- Hoger onderwijs --- Hoger beroepsonderwijs (Nederland) --- Samenwerking onderwijs - bedrijfsleven --- Alternerend onderwijs --- Hoop 2000 --- Wetgeving --- Organisatie --- flexibilisering --- onderwijsorganisatie --- Nederland --- eu-nede 489.33 --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- dualisering --- kwaliteitszorg --- Hoger onderwijs: deeltijds onderwijs --- hoger onderwijs Nederland - politiek, wetgeving en organisatie --- Hoger beroepsonderwijs --- Relatie onderwijs - bedrijfsleven --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Choose an application
Een internetenquête bij buitenlandse jongeren over hun Vlaamse studie- en stage-ervaringen ; een confrontatie met multiculturele ontmoetingen en wat eruit te leren valt om Vlaanderen aantrekkelijker te maken.
internationalisering --- HO (hoger onderwijs) --- Higher education --- Flanders --- #KVHB:Hoger onderwijs --- #KVHB:Onderwijs; internationalisering --- 378(05) --- enquêtes --- hoger onderwijs --- hogescholen --- Europese Unie --- onderwijs, holt --- statistiek --- studentenproblematiek --- 378.6 --- Vlaanderen : imago --- Hoger onderwijs: buitenlandse jongeren --- Enquêtes --- Sociologie --- Profiel en imago --- Internationalisering --- Hoger onderwijs --- Opvoeding en onderwijs --- Stages --- Studenten --- Onderwijs --- Vlaanderen --- Enquête --- Profiel --- Opvoeding --- Imago --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Stage --- Student --- Taalonderwijs --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Emigratie
Choose an application
Hoger onderwijs --- Hogescholen --- Universitair onderwijs --- Vlaanderen. --- hogescholen --- universiteiten --- Higher education --- Flanders --- hoger onderwijs --- onderwijssociologie --- Academic collection --- #SBIB:316.334.1O325 --- #SBIB:316.334.1O326 --- #PBIB:2000.1 --- #PBIB:gift 2000 --- universitair onderwijs --- personeelsfunctionarissen, opleiding --- Vlaanderen --- studenten --- Doelen en functies van hoger niet-universitair onderwijs --- Doelen en functies van de universiteit --- 378 --- 658.31 --- 493.8 --- Opvoeding en onderwijs --- Universiteiten --- Onderwijs --- Personeelsmanagement --- Informatica --- Opvoeding --- Universiteit --- Emigratie --- Hogeschool --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Dit boek biedt docenten praktische aanbevelingen voor het ontwikkelen, uitvoeren en evalueren van ADC's. Het ADC kan worden toegepast bij allerlei beslissingen in het studietraject. Te denken valt aan: selectie, erkenning van elders verworven competenties, studieloopbaanbegeleiding, flexibele studieroutes en vaardigheidsbeoordeling. De doelgroep bestaat primair uit studenten, maar ook voor docenten en het werkveld heeft de ADC methodiek veel te bieden.
competenties --- assessments (onderwijs) --- Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Hoger onderwijs ; didactiek --- Assessment --- Competentiegericht onderwijs --- Lerarenopleiding --- Hoger onderwijs --- Assessment center methode --- Opvoeding en onderwijs --- Assessment (Center) --- Kerncompetenties --- #KVHB:Assessment center --- #KVHB:Hoger onderwijs --- #KVHB:Competentiegericht onderwijs --- 378.147 --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- assessment --- competentiegericht leren --- development centers --- hoger onderwijs --- 371.26 --- Competenties --- Onderwijs : assessment --- Hoger onderwijs: didactiek --- Didactiek van het hoger en universitair onderwijs --- Assessmentcenter --- Opvoeding --- Kerncompetentie --- Onderwijs
Choose an application
Het afleggen, afnemen en beoordelen van examens en stages zorgt meer dan eens voor controversen tussen student, docent, ombudsman/vrouw en directie. Dit Cahier belicht deze problematiek op een pedagogische, juridische en menselijke manier. Het is een praktische leidraad, in vraagvorm geschreven.
Evaluatietechnieken --- Lerarenopleiding --- Onderwijs. --- Algemeen. --- Didactics --- education --- evaluation --- examinations [documents] --- higher education --- School management --- Higher education --- examens --- HO (hoger onderwijs) --- Didactic evaluation --- organisatie --- ombudsdiensten --- Evaluatietechnieken ; hoger onderwijs --- Didactische evaluatie --- Onderwijsorganisatie --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- hoger onderwijs --- Evaluatietechnieken: hoger onderwijs --- Examens: hoger onderwijs --- recht --- student --- 371.27 --- C6 --- Vlaanderen --- examens (x) --- hoger onderwijs buiten de universiteit (x) --- #A0105A --- 725 Onderwijsrecht --- 780 Hoger onderwijs --- #KVHA:Examineren; hoger onderwijs --- #KVHB:Examineren --- #KVHB:Hoger onderwijs --- 371.2 --- 371.25 --- 378 --- 373 --- Willy Meeus, Hilde Stroobants, Christel Van Haecke en Herman Willems --- beroepsprocedures --- deliberaties --- didactiek --- evaluatie --- examencommissies --- lerarenopleiding --- ombudsman --- onderwijs --- pedagogie --- 454.4 --- Hoger onderwijs: examens --- onderwijsbeleid --- 378(05) --- 378.1 --- 489.5 --- 489.54 --- Examens --- Hoger onderwijs --- delibereren --- een pedagogische, juridische en menselijke leidraad bij het examineren in het hoger onderwijs --- examen --- examencommissie --- examineren --- hogescholen --- ombudsfunctie --- Beroepsprocedure --- Deliberatie --- Examen --- Examencommissie --- Examenreglement --- Examentransparantie --- Examineren --- Ombudsman --- Onderwijs --- hoger onderwijs : examineren (ler) --- 371.26 --- Beroepsprocedures --- Deliberaties --- Evaluaties --- Ombudsdienst --- Reglementen --- 489.53 --- Evaluatie --- Hoger onderwijs; Vlaanderen --- 371.27 Examens. Schriftelijke examens. Gestandaardiseerde proefwerken. Multiple choice. Objectieve studietoetsen. Studietoetsen. Examenvrees --- Examens. Schriftelijke examens. Gestandaardiseerde proefwerken. Multiple choice. Objectieve studietoetsen. Studietoetsen. Examenvrees --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- 371.21 --- 493.8 --- organisatie van het hoger onderwijs --- Studie en studieresultaten --- Examens (hoger onderwijs) --- Leren --- Studiebegeleiding --- Tests (geneeskunde) --- Test (geneeskunde)
Choose an application
De dagelijks praktijk van de docent staat centraal in dit boek. In 5 thema's worden een aantal didactische grondbeginselen behandeld : het leren van de student en het bedenken, vormgeven, uitvoeren en evalueren van onderwijs.
Hoger onderwijs --- Studievaardigheden --- Didactiek. --- Hoger onderwijs. --- Teacher education. Teacher's profession --- HO (hoger onderwijs) --- Didactics of higher education --- Educational psychology --- lesgeven --- didactiek --- Hoger onderwijs ; didactiek --- Leraren ; hoger onderwijs ; opleidingen --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- #SBIB:316.334.1O400 --- #SBIB:37H0 --- hoger onderwijs --- leerprocessen --- 489.4 --- didactisch materiaal --- doceren --- evaluatie --- instructie --- leerdoelen --- leerinhouden --- leren --- toetsen --- Leer- en onderwijsgedrag: algemeen --- Pedagogie --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Nederland --- 454 --- Didactische werkvormen --- Doceren --- Evaluatie --- Instructies --- Leerdoelen --- Leerinhouden --- Leren --- Toetsen --- didactisch proces --- onderwijs --- 378.6 --- Didactisch proces (leerproces) --- hoger onderwijs : doceren (ler) --- 37.02 --- Didactiek : hoger onderwijs --- leerkracht --- leermethoden --- leermiddelen --- leerplanontwikkeling --- student --- zelfstudie --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- Didactiek; algemeen --- Didactiek --- 371.3 --- 378 --- 371.21 --- studievaardigheden --- hoorcolleges --- evaluatietechnieken --- Onderwijsmethoden --- Onderwijs --- Leermethoden --- Lessen --- Lerarenopleiding --- Studeren --- Evaluatie (Beoordeling) --- Instructie --- Leermiddelen --- Leerprocessen --- Leerstijlen --- Leraren --- Lesgeven --- Onderwijsmedia --- Didactiek (didactische werkvormen) --- (zie ook: Schoolrapporten) --- Onderwijsmethode --- Leermethode --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|